بانک کشاورزی

تاریخ: 18 آبان 1392

مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی:تعامل و مذاکره با مشتری مهم ترین راهکار وصول مطالبات است

دکتر خسرو شاهوردی مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی گفت:وصول مطالبات صرفا صدرو اجرائیه نیست بلکه مذاکره و تعامل با مشتری مهم ترین راهکار برای تحقق برنامه های این حوزه است.
به گزارش روابط عمومی بانک کشاورزی شاهوردی روز پنجشنبه شانزدهم آبان ماه سال جاری در دومین روز از همایش سراسری وصول مطالبات این بانک با اعلام این مطلب افزود: مذاکره با مشتریان و مجریان طرح هایی که در اجرای طرح خود دچار مشکل شده اند علاوه بر راه اندازی واحدهای تولیدی، ایجاد اشتغال و افزایش تولید می تواند عامل مهمی در نقد شدن دارایی های بانک باشد.
وی برنامه ریزی برای گسترش تعامل و مساعدت با مشتریان به ویژه مجریان طرح های تولیدی را یکی از ضرورت های حوزه اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی دانست و خاطر نشان کرد: استفاده از سامانه مکانیزه نظارت بر طرح های این بانک ابزاری مناسب برای رصد کردن وضعیت طرح ها و پیشگیری از راکد شدن طرح ها است.
شاهوردی با بیان اینکه مکانیزه کردن فرآیند وصول مطالبات یکی از راه کارهای موثر در این بخش به شمار می آید متذکر شد: کارکنان حوزه وصول مطالبات باید با استفاده بهینه از سامانه وصول مطالبات ضمن تغییر رویکردها، برای تعیین تکلیف مطالبات معوق،کاهش ریسک اعتباری و همچنین اصلاح فرآیندها عزم خود را جزم کنند.
مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشریح عملکرد این بانک در حوزه اعتبارات به جذب 100درصدی اعتبارات طرح توسعه کشاورزی اشاره کرد و گفت:از آنجا که بسیاری از این طرح ها در مرحله مشارکت قرار دارند؛ با هدف جلوگیری از راکد شدن باید تا مرحله بهره برداری و تولید توسط کارشناسان بانک نظارت شوند.
شاهوردی ضمن تاکید بر ضرورت تلاش شعب بانک کشاورزی برای جذب اعتبارات جدید صندوق توسعه ملی تا فرصت باقیمانده، از اختصاص مبلغ 30 هزار میلیارد ریال از منابع این صندوق به زیربخش های مختلف کشاورزی خبرداد و یادآورشد: 23 هزار میلیارد از این مبلغ پس از نهایی شدن قرارداد مربوطه در اختیار این بانک قرار خواهد گرفت تا در قالب تسهیلات به فعالان و بهره برداران بخش کشاورزی پرداخت شود.
وی با اشاره مشکلات برخی از مجریان طرح ها که به دلیل افزایش قیمت ها و دیگر مسائل اقتصادی کشور قادر به ادامه اجرای طرح خود نیستند اظهار داشت: بر اساس مذاکرات انجام شده با وزارت جهاد کشاورزی و صندوق توسعه ملی درخواست تخصیص مبلغ 9000میلیارد ریال اعتبار ترمیمی برای طرح های سال 90 اعلام شده است.
شاهوردی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از قراردادها ومنابع بانک کشاورزی به تسهیلات کمتر از 200میلیون ریال مربوط می شود افزود: سامانه اعتبارات خرد با هدف سهولت در پرداخت تسهیلات و همچنین صرفه جویی در وقت مشتریان و کارکنان بانک راه اندازی شده است و انتظار می رود کارکنان برای نهادینه شدن استفاده از این سامانه تمام تلاش خود را به کار گیرند.
مدیر امور اعتبارات و وصول مطالبات بانک کشاورزی در خاتمه سخنانش، پرداخت و نظارت خوب را زمینه ساز وصول به موقع مطالبات و کاهش ریسک اعتباری دانست و متذکر شد: نظارت بر طرح ها،سرعت در پرداخت اعتبارات صندوق توسعه ملی،مساعدت با مجریان طرح ها ،استفاده بهینه از سامانه های الکترونیکی اعتبارات خرد و وصول مطالبات و برنامه ریزی برای فعال شدن طرح ها جزو مهم ترین موضوعات حوزه اعتبارات و وصول مطالبات این بانک به شمار می آید.